Zpagetti 1

Ik had de stand van Hoooked vorig jaar al gezien op de Kreadoe, maar was toen meer op zoek naar vilt om mee te frobelen waardoor het een beetje lang me heen ging. Van de zomer kwam ik het een paar keer tegen op internet, en wilde het toch wel eens doen. Haken met Zpagetti.
Vorige maand liep ik in Amersfoort  langs een heel leuk handwerk/wol winkeltje waar het in de etalage stond, alleen even naar binnen om te kijken dacht ik... Ik kwam met 2 klossen Zpagetti en een haaknaald nr. 12 weer naar buiten!
Met de eerste klos wist ik gelijk al wat ik ging maken. Ik had afgelopen zomer een hele mooie tas gezien op het Waterlooplein in Amsterdam, en zoiets ging het worden. Het was in drie avondjes voor elkaar en het is precies geworden zoals ik in gedachte had! De kleuren van de tas zijn echt heel mooi, paars, groen blauwig en oranje. Op de tweede foto kun je het redelijk goed zien.
Maar toen was de tweede klos aan de beurt. Ik had inmiddels de hand weten te leggen op het boek 'Haken met Zpagetti' en mijn oog laten vallen op tas Fiorentina. Een gebreide tas. Nu kan ik breien, maar mijn vaardigheden zijn nog in ontwikkeling. Maar boordsteek en recht breien met dik draad is goed te doen. Omdat ik niet dikker dan breinaald 10 had ben ik daarmee aan de slag gegaan. Het resultaat leek totaal niet op de mooie dikke steken die ik in het boekje had gezien, dus alles uitgehaald en op jacht naar breinaald 15. Die vond ik bij de Nijhof, een doe het zelf en woonwinkel in Baarn (vreemd dat ze het daar verkopen, maar in ieder geval op de route naar mijn werk!) samen met heel veel mooie klossen Zpagetti, nu kon ik de verleiding wel weerstaan.
's Avonds ben ik weer vol goede moed aan het breien geslagen maar ook nu viel het resultaat weer tegen. Dus weer alles uitgehaald... Dan maar haken. Ook dat viel toch weer tegen, ik vond het jammer dat je het leuke printje van de Zpagetti helemaal niet zag en het heel druk en rommelig werd. Voor de 3e keer alles uitgehaald. Omdat ik het echt even niet meer wist ben ik op internet gaan zoeken naar plaatjes van leuke Zpagetti tassen en kwam ik op een idee. En het resultaat is er vind ik zelf!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten