Haken op donderdag.

Je ziet ze overal voorbij komen, wanten zonder vingers. Hier kun je ze winnen en hier staat een simpele uitleg hoe je ze zelf kunt maken.
Ik gebruikte dit patroon (ik gebruikte de pdf versie, daar staat het schema in uitgetekend) en de Nederlandse versie van het patroon kun je hier vinden.
Origineel hoort ie zonder duimen, maar dat vind ik zo koud... Dus heb ik er duimen aan gehaakt.




Je haakt de duimen eraan door bij het duimgat rondom vasten te haken met de maat haaknaald die je de eerste toeren hebt gebruikt (de kleinste dus). Je komt dan uit op ongeveer 18 vasten. Je gebruikt dezelfde steek als bij de rest van de want. Voor deze steek heb je eigenlijk 16 vasten nodig, dus je moet een beetje sjoemelen door twee keer 4 vasten over te slaan tussen de groepjes stokjes ipv. 3. Je komt dan uit op 4 groepjes stokjes. Ik heb drie rondes gehaakt, toen was de duim lang genoeg.

Voor meer haken op donderdag, kijk even hier!

~ Groet!

5 opmerkingen:

  1. Ik haak ook graag vingerloze handschoentjes:) Bedankt je berichtje; ik koop regelmatig oude handwerkbladen op marktplaats en bij de kringloop. Ik schrijf het nummer op en ga op zoektocht(kan ik me nu al op verheugen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaw, je brengt me op ideetjes, ik heb dikke wol liggen waar ik die ook wel eens zou willen mee haken, die handwarmers! MERCI

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, jij ook al!! Wat een goed idee die duimen, ga ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze leuk!! Ik ben ze ook aan het maken, had een patroontje gekocht, zonde ;-) Maar ik vind ze erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen