Kerstboom

Al anderhalve week staat hij in de achtertuin en al anderhalve week word ik vriendelijk doch dringend verzocht hem naar binnen te verplaatsen en de bijbehorende lichtjes en versiering erin te hangen. Vandaag ben ik dan eindelijk ingegaan op dit verzoek en heb ik de kerstboom opgetuigd.
Het naar binnen halen van de boom ging al wat lastig. Ik had hem nadat ik hem had gekocht buiten in zijn bak met wat water gezet. Dat water was vanavond bevroren, dus moest ik het eerst ontdooien voordat het allemaal naar binnen kon. Eenmaal binnen heb ik hem rechtop vastgezet in zijn bak en kwam ik tot de ontdekking dat ik wederom een boom met een gat erin heb gekocht. Hoe goed ik er ook op let, ik kom ieder jaar thuis met een boom met een gat erin. Ik denk dat dit erfelijk bepaald is want mijn moeder heeft ook ieder jaar een boom met een gat erin. Ze heeft een aantal jaar, in een vlaag van verstandsverbijstering, een kunstboom gehad. Zelfs in die boom zat ieder jaar een gat...
Het volgende obstakel zijn de lampjes. Ieder jaar berg ik ze op zo'n manier op dat ik ze het jaar erop weer makkelijk uit elkaar kan halen. Alleen weet ik het jaar erop niet meer welke manier dat ook al weer was. Het zelfde geldt voor het in de boom hangen van de lampjes. Ook daar heb ik een handige manier voor, maar daar kom ik pas na een paar keer proberen achter. Als de lampjes eindelijk gedaan zijn begint het leuke werk, alle sneeuwpoppen en andere versieringen erin hangen.
Ook het kerstdorpje en stal mogen natuurlijk niet ontbreken. Nu staan Jozef, Maria, Jezus, de drie wijzen, de herder met zijn schaapjes en de ezel en de os nog netjes opgesteld onder de boom. Vanaf morgen liggen ze her en der in de huiskamer en wordt er met enige regelmaat gevraagd waar Jezus toch is gebleven...
Ik hoop maar dat de kerstversiering wel gewoon in de boom blijft hangen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten