18+ televisie

Mijn kindjes zaten heel onschuldig het sinterklaasjournaal te kijken toen Jille de afstandbediening te pakken kreeg en een aantal knopjes indrukte. Er kwam toen ineens in beeld te staan dat er een pincode ingetoets moest worden. Omdat Krisje half in paniek was dat ze een stuk van het journaal zou missen drukte ik snel, zonder verder na te denken, die pincode in. Wat we toen te zien kregen was absoluut niet bestemd voor kinder ogen.... Ik raakte dermate in paniek dat ik even niet meer wist hoe ik dat zo snel mogelijk weg kon krijgen. Uiteindelijk heb ik het digitenne apparaat maar uitgezet. (Het duurde denk ik maar een paar seconden, maar voor mijn gevoel was het een eeuwigheid!) Krisje was zo onder de indruk van wat ze had gezien (gelukkig was het haar niet opgevallen wat er precies gebeurde) dat ze het journaal van de goedheiligman was vergeten. Ze vond dat die mevrouw haar benen wel erg wijd had en dat ze wel erg veel geluid maakte. Had ze soms pijn daar? Ik was nog steeds een beetje van slag over wat er was gebeurt en wist even geen zinnig antwoord te geven. Ja, misschien had ze wel pijn ofzo... Het was haar ook opgevallen dat iemand anders haar benen vasthield, dat heb ik maar ontkent. Krisje deed de geluiden na die die mevrouw maakte en nam dezelfde houding aan. Ik kreeg ineens een ingeving! Misschien kreeg die mevrouw wel een baby. Dan lig je er ook zo bij en maak je (in mijn geval in ieder geval) een hoop geluid. Dat vond ze heel aannemelijk gelukkig. Ik was ondertussen bezig het wipstoeltje van Sipke in elkaar te zetten. Zegt Krisje ineens: 'Nou wil ik wel weten hoe het moet mam, voor als ik later zelf kinderen heb!' Mijn eerste gedachte ging uit naar de mevrouw op tv die 'een kind kreeg'. Omdat ik niet te veel wilde vertellen vroeg ik haar wat ze dan precies wilde weten. 'Nou, hoe dat wipstoeltje in elkaar moet!' was haar antwoord. Mijn opluchting was groot! Nog even geen sexuele voorlichting....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten