Netjes praten

Ik vind het prettig en belangrijk wanneer mijn kinderen netjes praten. Ik geef zelf niet altijd het goede voorbeeld want helaas floept er te vaak een scheldwoord of vloek over mijn lippen.....
Tot een zekere leeftijd weten kinderen het netjes praten tot een kunst te verheven. Dat is zo in de periode dat ze steeds beter leren praten.
Toen Krisje ongeveer twee en een half was gebruikte ze hele sjieke woorden voor simpele dingen. Zo had zij haar tandenborstel en tandpasta in een 'soilettas' zitten en was een van haar favoriete bezigheden 'khutselen'...
Jille lijkt een echte kakker te zijn, met name door de manier waarop hij de r uitspreekt. Echt zoals een Hagenaar (nee geen Hagenees) een r uitspreekt. Hij lust op zijn brood graag 'boter', speelt graag met zijn 'toctor' (tractor) en vindt 'Cars' erg leuk. Ik heb hem gister het woord 'kakker' geleerd en hij spreekt het precies uit zoals het hoort...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten